Menu

Hírek

« vissza « előző hír | következő hír »

„A tanulás lehet izgalmas, interaktív és élvezetes” - játékos kórélettani worskhop

2025. április 9, szerda

Március 29-én rendezték a 2. Pathophysiadort, ami a 2024-2025-ös tanév őszi szemeszterében megtartott első workshop sikerére épült. Az esemény a jól ismert interaktív játékról, a Triviadorról (Honfoglaló) kapta a nevét, aminek az alapötletét egy saját játék megalkotásához használták fel. A résztvevők egyszerű, választásos kórélettani kérdések megválaszolásával támadtak, illetve védték térképen található területeiket. Egy csatában három, 1-2 fős csapat mérkőzött meg egymással, összesen 25 csata zajlott le. A lebonyolítás svájci rendszerben történt, hogy minden tudásszinten élvezetes és kihívást jelentő élményt nyújtson.

A workshop célja nem csupán az volt, hogy a hallgatók mélyebb ismeretekre tegyenek szert a patofiziológia területén, hanem az is, hogy új nézőpontokkal, kíváncsisággal és innovatív gondolkodással közelítsenek a tanuláshoz. A verseny során gyors helyzetfelismerési és döntéshozatali készségeiket fejleszthették, együtt gondolkodhattak a kérdéseken, új koncepciókat ismerhettek meg és hatékony stratégiákat dolgozhattak ki.

A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az orvosképzésben, és a verseny is bizonyította, hogy megfelelő használata hatékony eszköz lehet a tudás mélyítésében. A Pathophysiador lebonyolításához létrehoztak egy adatbázist, ami több mint 350 egyszerű, választós kérdésből állt, amit a jövőben bővíteni fognak. A kérdéseket a mesterséges intelligencia segítségével generálták, majd felülvizsgálták és szükség szerint módosították. Ez a megközelítés nemcsak az oktatók munkáját könnyítette meg, hanem a hallgatók számára is új, a digitális világ elvárásaihoz igazodó tanulási élményt nyújtott.

Az idei versenyben 15 csapat vett részt, többségükben harmadéves hallgatók. A megmérettetés izgalmas és inspiráló hangulatban zajlott, a kíváncsiság legalább olyan hangsúlyos volt, mint a versenyszellem. A workshopot dr. Garami András nyitotta meg, majd kezdetét vette a négy fordulóból álló verseny. Minden fordulóban öt csata zajlott, csatánként három csapattal. A versenyzők eltérő stratégiát alkalmaztak – voltak, akik csapatként dolgoztak, míg mások az egyéni tudásukra támaszkodtak –, mindkét megközelítés eredményesnek bizonyult.

A legjobban teljesítő versenyzők:

Első helyezett: Eklics Teodóra

Második helyezett: Hadi Zameri & Maria Berge

Harmadik helyezett: Emma Sjåstad Størksen & Marte Berntsen, Farhan Nazari & Yinjie Li, Shubail Abdullah

A legjobb versenyzők és a kiemelkedő teljesítményt nyújtó résztvevők a kar Demonstrátori Diákkörének és Hallgatói Önkormányzatának támogatásával ajándékutalványban részesültek, ám a legnagyobb jutalom nem az oklevél és a nyeremény volt, hanem maga az élmény: az, hogy a tanulás lehet izgalmas, interaktív és élvezetes.

A szervezők köszönetüket fejezik ki dr. Garami Andrásnak, dr. Lőrincz Abának és Kasza Benedeknek a támogatásukért, értékes hozzájárulásukért a workshop szervezéséhez és lebonyolításához, valamint demonstrátoraiknak: Kiss Fanni Dórának, Mohadeseh Zahediyannak, Ogasawara Kazushinak, Shubail Abdulrahmannak, Zafar Hussain Mohammad Ihsan Giffrynek, Rozmán Barnabásnak és Veress Noénak.

A Pathophysiador bizonyította, hogy az oktatás jövője nem a passzív tudásbefogadásban rejlik, hanem az aktív felfedezésben és kreatív megközelítésben. A játékos verseny egy egyedülálló lehetőség, hogy a hallgató elmélyítse tudását és új nézőpontokat szerezzen. A szervezők ígérik, hogy a következő workshop még nagyobb kihívásokat és izgalmakat tartogat majd.

A verseny győzteseinek szeretettel gratulálunk!

Galéria:

Fotók:

Dr. Garami András